Inovasi: Rumah Terapung

Siapa yang tidak inginkan kebebasan dan ketenangan alam semulajadi? Bayangkan sebuah rumah dikelilingi air dan alam semulajadi lagi-lagi di tempat yang mempunyai batu karang yang indah. Rumah terapung ini dapat merealisasikan impian anda.


Rumah Terapung adalah sebuah projek yang direka oleh seorang arkitek Dymitr Malcew untuk pengeluar Perancis H2ORIZON. Projek ini dicipta untuk mereka yang cintakan kebebasan dan alam sekitar. 

Tidak seperti bangunan-bangunan lain yang dinamakan terapung tetapi masih mempunyai tiang dan berkedudukan tetap, rumah ini mempunyai kebolehan untuk bergerak dan terapung secara bebas di platform yang boleh terapung seperti kolam buatan dan laut. Konsep kebebasan yang sangat bebas. Rumah ini menawarkan dua buah bilik mewah, dua bilik air, ruang tamu dan sebuah dapur - kesemuanya dilihat berdekatan dengan cermin dinding sekaligus memudahkan interaksi dengan dunia luar dan alam sekitar. 

Tapi hyung tertanya-tanya bagaimana kalau dibina dilaut dengan ombak yang agak kasar, tidakkah terumbang-ambing dan huru-hara jadinya nanti. Kemungkinan untuk rumah tersebut hanyut juga agak tinggi. Macam mana pun, Ignore that and enjoy the scenery:






SUMBER: FloatingHouse

0 comments:

Apa pandangan nakama-namaka hyung tentang artikel di atas?