Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution adalah sebuah permainan video yang bakal dikeluarkan musim luruh 2014 (waktu Malaysia bila?) yang sedang diusahakan oleh CyberConnect 2 dan akan dikeluarkan untuk Xbox 360 dan Playstation 3.


Game ini membawakan 100 karakter yang boleh dikawal. Terdapat beberapa karakter baru yang direka oleh Masashi Kishimoto sendiri seperti Mecha-Naruto dan menariknya, terdapat dua tahap kebangkitan (rujuk: awakening): Transformasi ekor tiga dan tranformasi Mecha-Kurama. Karakter lain juga mempunyai dua tahap kebangkitan, tidak seperti Fullburst yang hanya boleh melakukan sekali kebangkitan.



Mecha-Naruto:



Untuk jalan ceritanya, game ini akan meneruskan cerita daripada versi sebelum ini (rujuk: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Fullburst) dan sebuah cerita asal tetapi berasingan untuk Mecha-Naruto. Dalam game kali ini, kita akan dapat lihat beberapa perubahan dari segi sokongan kumpulan (rujuk: team suppport) dan sokongan individu. Beberapa mod permainan baru diperkenal, mod Ninja World Tournament yang menempatkan pemain dalam sebuah pertarungan melawan tiga CPU dengan matlamat untuk mengumpulkan sebanyak mungkin bola chakra ketika pertempuran. Satu lagi ciri terbaru termasuklah jalan cerita terbaru yang mengisahkan masa lampau Akatsuki dan akan membolehkan pemain memilih untuk melawan atau merekrut beberapa ahli masuk ke Akatsuki.

Ninja World Tournament:



Antara karakter yang boleh dikawal terbaru kali ini termasuklah:
1. Mecha-Naruto
2. Mu, second tsuchikage (Reincarnated)
3. Second Mizukage (Reincarnated)
4. Third Raikage (Reincarnated)
5. Fourth Raikage (Reincarnated)
6. Shisui Uchiha

Hyung sudah pun cuba Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Fullburst, gameplay dia memang terbaik dan puas terutamanya ketika free battle bersama adik-beradik hyung. Game ini tidak akan keluar untuk PC, jadi jangan berharap sangat wahai pengguna PC. Anda hanya berpeluang bermain menggunakan emulator-emulator tertentu. Sekurang-kurangnya masih ada harapan untuk pengguna PC. 

0 comments:

Apa pandangan nakama-namaka hyung tentang artikel di atas?